چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام رفعتی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم گفت: خاستگاه انقلاب مرجعیت، روحانیت و پشتیبانی مردم از روحانیت است و حضور روحانیت در صحنه و پیروی مردم از آن‌ها موجب می‌شود این انقلاب حفظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر گفت: دشمنان اسلام بنا داشتند که از اسلام اسمی وجود نداشته باشد و چیزی از دین برای مسلمانان باقی نماند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی دین اسلام در دنیا حفظ شد.

وی افزود: همان طور که آتاتورک در ترکیه لائیک را حاکم کرده بود، بنا داشتند به وسیله خاندان پهلوی اسلام را نیز در ایران از بین ببرند.

مدیر مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم  تصریح کرد: با پیروزی انقلاب ایران، نه تنها حاکمیت اسلام در ایران به وجود آمد، بلکه موج اسلام خواهی در غرب نیز به برکت این انقلاب افزایش یافت.

وی بیان کرد: غربی‌ها به دلیل گسترش روز افزون اسلام در جهان احساس خطر کردند و داعش و القاعده را به وجود آوردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفعتی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب نه تنها اسلام پیاده نمی‌شد، بلکه هرجایی که بویی از اسلام می‌داد، با آن مبارزه کردند، گفت: روحانیت مظهر اسلام خواهی در ایران بود به همین دلیل با حوزه‌های علمیه دشمنی می‌کردند تا اسلام را نابود کنند.

وی ابراز داشت: به برکت انقلاب، اسلام در ایران و در منطقه احیا شد و اگر انقلاب پیروز نشده بود سرنوشت دیگری را شاهد بودیم که بسیار جای نگرانی داشت.

مدیر مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی با بیان اینکه پیروزی انقلاب جز با عنایت خداوند ممکن نبود، گفت: به برکت دعا و ایثار مردم و حضور همه جانبه در عرصه یاری دین ، خداوند نیز به وعده‌هایش عمل کرد و قیام مردم به پیروزی رسید.

وی با اشاره به این که علت وقوع انقلاب، موجبات ماندگاری آن را نیز فراهم می‌کند مطرح کرد: خاستگاه این انقلاب مرجعیت و روحانیت و پشتیبانی مردم از روحانیت است و حضور روحانیت در صحنه و پیروی مردم از آن‌ها موجب می‌شود این انقلاب حفظ شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفعتی با اشاره به اینکه حفظ یک مملکت از برپایی آن نظام سخت تر است ادامه داد: نگهداری انقلاب حضور بیشتری را در صحنه می‌طلبد و باید جلوی انحرافات را گرفت تا اسلامیت و جمهوریت نظام حفظ شود.

وی مظهر مردمسالاری یک نظام را انتخابات دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور وقتی مشروعیت پیدا می‌کند که رهبری و ولایت‌فقیه آن را تنفیذ کند و ما نظامی داریم که مردمسالاری دینی است، نه مردمسالاری غربی که دموکراسی منهای دین است و شریعت در آن نقشی ندارد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha